Fotografering

En sån sommardag!

Men sån fantastiskt vacker och varm sommardag det har varit idag. Det är helt otroligt!

Vaknade av lillskruttan o kompis som åt frukost på altanen i solen vid 9-tiden - så ljuvligt! Steg upp och åkte sedan till våra goda vänner A o B och deras fina sommarstuga i Ultrå. Lillskruttan följde med oss dit ut och medan maken o B jobbade och slet i värmen tog vi en härlig promenad och kikade in badstranden och slog oss ner på några stenar och njöt av den underbart vackra skärgården vi har där vi bor.

Måsarna skrek, tärnorna likaså och vi njöt av solen som sken som aldrig förr på oss från en klarblå himmel. Tänk att man kan få ha det så bra! Bikinin åkte på och vi slog oss ner i solstolarna framför stugan när vi kom tillbaka - å så ljuvligt!

En fantastiskt god grill-lunch/middag bjöd A på med grillspett, ugnsrostade rotsaker, bea och grillad goudaost som marinerats i pesto. Yummie!

♥ Kram Helena ♥

Körsbärsträd i blom

Idag var jag på besök hos revisorn direkt på morgonen och förutseende som jag var (för en gångs skull) så hade jag stoppat ner kameran i ryggsäcken. På väg hem gick jag förbi en av parkerna i stan där jag hade hört att körsbärsträden stod i full blom.

Å tänka sig - det stämde :) Så jag plockade fram kameran och fotade lite körsbärsblommor till ljudet av fåglar som kvittrade och solens strålar som värmde - fantastiskt ljuvligt.

Visst är de vackra?!

Jag känner att jag måste bli mycket bättre att ta med kameran och bege mig ut i naturen för det finns ju hur mycket vackra motiv att fota som helst.

Utflykt

Idag har fam Näslund varit ute och åkt lite för att kika på landsbygden i närheten där vi bor.

Först åkte vi till Forså Kvarn, en kvarn som är drygt 200 år och det var så fint där inne i skogen. Tyvärr var myggen rackarns jobbiga så till slut skyndade vi oss därifrån eftersom vi blev nästan helt uppätna.

Sen åkte vi en sväng runtomkring Gottne och kikade bl a på Moälvsprojektet i Utterån vid Sågfallet.

Därefter gick kosan via Östansjö till Östansjö Fäbodar. En plats där det var ljuvligt vackert och rofyllt. Vi träffade på en man som berättade lite om fäbodarna och han var så vänlig så han låste upp en av fäbodarna, som är i privat ägo, så att vi kunde gå in och kika. Nedanför fäbodarna ligger en lång spång ovanpå flytmossan som man kan gå ut på. Det var sagolikt och helt underbart lugnt och härligt där vid fäbodarna. Besöket avslutades vid utedasset, som lillskruttan skulle besöka, och när hon skulle gå in var det en mus (med låååååång svans enligt henne) som sprang över utedass golvet och kilade ner genom ett hål. Hon skrek som en galning och sprang därifrån och dit in vägrade hon gå fler gånger.

Det var en jättehärlig utflykt som vi gjorde och snacka om att känna sig kulturell.

Lindfallet

Under några timmar idag har vi varit i skogen och letat upp ett vattenfall som jag hade hört talas om. Håkan hade sökt fram koordinaterna för vattenfallet och programmerat in gps'en i bilen och det var ju tur för vägbeskrivningen som jag hade fått stämde ganska bra, dock misstämde den var man skulle svänga av från Björnavägen.

Vi hade en helt fantastisk stund i skogen och Emma var helt lyrisk över hur coolt det var med vattenfallet. På vägen dit hittade jag "mitt" drömställe - ett gammalt hus (i väldigt fint skick), med två mindre hus och en ladugård på tomten + en helt fantastisk utsikt *vill ha*

Se så vackert det var vid vattenfallet:

Gammbodtjärn/Rötjärn

Idag vaknade jag ganska tidigt och efter en stund så hörde jag hur regnet börja smattra mot markisen utanför sovrumsfönstret :( Vi som hade tänkt att göra en utflykt idag...! Regnet slutade efter en ganska kort stund och solen började sedan att stråla ner på oss.

Efter ett tag var himlen klarblå och vi åkte iväg med matsäcken packad och kameran i högsta hugg :)

Vi hämtade upp min kompis Camilla och sen bar det iväg. Tur vi hade Camilla med oss för annars hade vi inte hittat till Gammbodtjärnarna (el Rötjärn). Vi parkerade bilen och inspekterade övernattningsstugan och sen fotade vi massor till maken stora glädje (NOT!). Åt korv med bröd nere vid tjärnen men sen gick vi från myrorna där nere och intog kaffe med bulle uppe vid övernattningsstugan.

Camilla ställde upp och var fotograf så att vi fick med hela familjen på en bild - vilket är tyvärr ovanligt hos oss.

Hoppas er dag varit lika bra som vår har varit :)